Wednesday, September 15, 2010

Checklist: 12 - 8 bulan sebelum majlis


12 - 8 bulan sebelum majlis:
(Last update: 26 October 2010)

  • Tentukan tarikh
Status:
Nikah - Done (To announce later)
Resepsi - Done (To announce later)
Bertandang - Done (To announce later)

  • Tentukan lokasi
Status:
Nikah - Masjid/Home Sweet Home (N9)
Resepsi - Putrajaya
Bertandang - Home Sweet Home/ Dewan (Kuantan)

  • Tentukan budget
Status: Done (Takut tengok figure-nya!)

  • Tempah tempat resepsi
Status: Done

  • Pilih tema, gaya
Status:
Nikah - Done (Pink+Purple+Silver/Grey)
Resepsi - Done (White+Gold+Red+Ivory)

  • Pilih pengapit, dapatkan persetujuan
Status:
Nikah - Done (Cousin terdekat dengan kedudukan I sekarang ni)
Resepsi - Done

  • Memilih petugas-petugas bagi melancarkan majlis
Status:
Nikah - List siap! Here
Resepsi - Pending

  • Risik photographer + videographer, lihat portfolio
Status: Nikah + Resepsi - Done!
Videographer: Listed and booked
Photographer: Listed and booked

  • Selidik catering yang menepati ciri-ciri yang dikehendaki
Status:
Nikah - sendirian berhad!
Resepsi - Pending

  • Memilih MUA
Status:
Nikah - Booked
Resepsi - Sponsored


Em, 12 - 8 months sebelum majlis, nampak gaya kita kene buat planning, listing, and survey banyak-banyak. Sobs, tak banyak masa! =,(

Kena set dateline nampaknya.



12 comments:

Shakina Farhan said...

good luck on ur preparation dear..:)

Cik Belle said...

sharifuddin N shakina: and to u too, dear! Happy preparing! =)

hazlynda kushairi said...

eh!!! byk la tu preps ko in between 12-8mths! aku dulu tak byk and tak detail mcm ko tahu? HAHA :D

MUA aku suggest salima, for bertandang, aku amek die hehe tapi taktau hasil kat muke aku mcmane lagi. kalau puas hati, aku akan highly recommend HAHA :D

gudluck mek!

Cik Belle said...

♥ hazlynda kushairi ♥: hahaa. aku banyak ngelat. tengok la nanti takat mana je preps. haha..

wah salima. memang terbaik la dia! nak tunggu ko review pasal die, ntah2 date aku nanti dah ada orang booked. die laku weyh. hee

Leeyana said...

cik Belle...aura rnb termasuk dlm list x? hehehe

Elya Roza said...

bellllll...dh update checlist!!!elya belum update lagii..uwaaaa....

Nur Rawaidah Rahmat said...

hepi preparation ~ nora skrg dah kena dok seremban, dah kena ulang alik seremban kuantan.. mcm belle je lebih kurang hik3 :P

~ mizzAmy ~ said...

good entry... saya pun nak kena buat listing jugak. kalo tak mmg pening lah nanti.

hazlynda kushairi said...

mek, kalau gitu, book mane berkenan skang HAHA kalau sume full, salima terbaek HEHE :D
betul gak kate ko, tunggu aku review HAHA hilang date ko HAHA :D

Pn. Ira said...

akak....MUA tu ape???

adui..pening wat prepare kawen..slalu bace blog akak tuk reference..tq!

amal salleh said...

tiru

Anonymous said...

kak MUA tu apa?

Copyright to CIK BELLE
Designed by UMIESUEstudio 2014