Thursday, August 4, 2011

Ramadhan tahun ini.


Salam Ramadhan.

Selamat berpuasa semua.

Tahun ni tahun pertama saya berpuasa sebagai isteri.
Ada suami. Hehe.
Tapi, setakat hari ini, saya masih tidak berpeluang untuk menyediakan juadah buat suami.
Ehehehe.
Takut..... takut tak sedap. Hehehe.

Walaupun saya tahu, tak sedap macam mana pun, mesti suami akan puji, sedapppppp.
Tambah-tambah nasi.
Hakikatnya, I tau, takdela sedap ponnnn. Heehehe.
Motivasi itu penting. Thanks, suami! Hehe.

Erm, dalam bulan Ramadhan tahun ini, hanya beberapa hari sahaja I berbuka dengan suami.
I di Kedah, suami di Kuantan.
Hujung minggu berjumpa.
Itu pun kalau I larat pulang jumpa suami.
Tapi, tak apalah, saya bersyukur amat.
Sekurang-kurangnya, masih ada ruang/ hari-hari untuk berbuka dengan suami.
Allah itu Maha Adil, Maha Pengasih.
Alhamdulillah.

Mungkin sebab saya masih tinggal dengan mak mertua, jadi saya cuma jadi seorang pembantu dapur sahaja. Mak mertua hebat sangat masaknya.
Rendah diri sebentar. Hihihi.

InshaAllah, tanam niat mulai sekarang, jika diizinkan Allah dan dimurahkan rezeki, ingin sekali membina kehidupan rumahtangga di rumah sendiri.
InshaAllah, I akan rajin - rajin masak.
To be a pro, mesti la kena selalu praktis kan?
I bet, tahun ke-2 membina kehidupan di rumah sendiri, u can call me Chef Belle pula.
Hehehehehehhehe.
Chef means orang pakar masak. Hahaha.
Jadi, Chef Belle mestilah seorang pakar juga.
Tahun ke-2. We'll see. Hihi.

Seronok baca kawan-kawan duk pening-pening kepala fikir tentang menu berbuka la menu bersahur la.
Untuk siapa? Untuk suami... Alhamdulillah.
Moga hidup kalian suami isteri lebih diberkati hendaknya. Amin.

Saya masih tidak berpeluang untuk pening-pening kepala fikirkan menu untuk suami.
Hihihi.
Cuma sekarang, I ambil kesempatan untuk mengenali suami dengan lebih dalam.
Apa menu kesukaannya, apa mesti ada atas meja makan.
Gitu. Hihi.


Saat ini, saya merindui suami saya.
*tears*


Ok la kalian.
Moga bertemu lagi.
Selamat berpuasa.
Selamat berbuka.
Selamat bersahur.




11 comments:

jooleata said...

hihi.. nape cik belle? asyik dok gelak2 kecil je.. :P

LisaLisut said...

haah.i pn nk tye samamcm jooleata.haha.tp bagusla tu gelak2 sll.good for baby dr murung je :)

sabar la cik belle ye.ur time will come to stay together :)

selamat buka,sahur dan berpuasa.:D

kaklong said...

chayoook yer bakal chef belle....heheheeh

good luck dear...take cre! ;)

Fariza said...

salam ramadhan atia.
sweet nya cerita.
chef bella. comel je.

Hana said...

Salam Ramadhan Cik belle!!:)

Cik Belle said...

jooleata: haha.. penambah sedap ayat orang kata. haha

LisaLisut: Amin.. hihi. InshaAllah, moga dimurahkan rezeki ye. hehe

kaklong: ekekeke. chef katanya. haha. u too dear. do take care!

Fariza: salam ramadhan fariza. =)

Hana: salam ramadhan juga, hana! =)

miss puteri said...

banyak noo gelaknye..hehe.. selamat bersahur, berbuka, berterawih semua dear! takecare!

nYomeL said...

Selamat Berpuasa cik belle. eh, dah puan belle la.. hehe! tahun kedua nnt chef belle pulak ek? InsyaAllah.. Amin. :)

Mira Peminat Coklat said...

wah panjangnya list hehe apa-apa pon selamat berpuasa cik Belle :-)

♥ balkidz_hunny ♥ said...

Mek, aku dah hampir 2 tahun, belom mampu nak jadi chef Bal. hush. hush. kena usaha jugak nie, nanti kalah ngan chef Belle ;p

Bestnya dapat berpuasa, sahur & buka ngan husben kan? takpe, Allah tue perancang terbaik. just go with the flow.


Selamat puasa mek!

harzharun said...

chef harz nak ckp neh...hahaha..

aku pun x mampu kot jd chef harz...sbb hubby aku cam lg terer masak je...aku suka blajar n try masakan2 moden..tp dia suke mkn masakan tradisional...haish!

Copyright to CIK BELLE
Designed by UMIESUEstudio 2014