Thursday, March 3, 2011

W-progress: Part 6

Wedding Card

Dah jumpa vendor yang saya berkenan. Hihihi.
Wording, info, maps semua saya dah siapkan.
Cuma tunggu designer card designkan untuk saya.
In 2 weeks time, he will email me design-design cardnya.
Tunggu pilih sahaja. Hihi.

Dalam masa sebulan, saya estimate, wedding card saya siap.
2 weeks untuk design.
1 week untuk spell check.
1-2weeks untuk printing and posting.

Okeh, berdebar.


Transparent Sticker

Kan doorgift dah beli. So, I ni memang gedik sikit la, nak tampal sticker bagai kat doorgift tu kan.
Nasib murah, yo. Haha. Kurang dari RM0.15, murah la kot.
Harga sebenar, akan diberitahu kelak, sebab still in discussion.
Tunggu latest quotation.

Ini quote saya untuk wedding saya nanti:

"Dari blablablabla,
blablablabla yang saling meyayangi"

Linda & Adam
23 May 2011

*bukan nama sebenar*

Nak reveal ke tak nak eyh quote tuh?
Hati memberontak nak share kat sini.
Tapi, nanti ada orang guna dulu (sebab dia kahwin dulu) - ahaha, habislah I, dah macam I pulak tiru idea die. Hihihi.

Plan nak letak kat kad, tq tag taknak letak - nak letak pantun, chey chey chey, wedding guestbook, wedding banner/wedding signage, apa sahaja yang saya fikirkan perlu.

Tunggu lepas I kawen la eyh.
Lepas I kawen, nak tiru quote I tu pun boleh.
I tak kisah. Hihi.


Wedding Decorator

To set an appointment.
If the wedding decorator can fit into my tight budget, then, will proceed with 1st payment.
Lepas tuh, lega ya amatttt.
Hihihihi.


Makeup untuk majlis bertandang

He said, dah settle.
I tawakal aje la.
Hihihi.

*********

Don't expect much.
Remember, I anak orang biasa aja, bukan anak orang ada-ada.
I tak ada credit card.
I tak buat apa-apa loan.
I kerja makan gaji sahaja.

Majlis kahwin saya biasa aja.
Tak hebat macam jaja, eh?
Ampun, ja! Hehehe.

But, I believe, with talented vendors, InshaAllah, your wedding dreams will come true.
InshaAllah. =)

Manage your account wisely.
Manage your budget wisely.
Do your homework.
Do lots of survey.
Don't shy to drop an inquiry or asking for quotations.
You'll be surprised to know!

Good luck ladies.

2 months 3 weeks.
Kecut perut sudah. Hihi.
Tak sabar nak habis semuanya.
Hiks.




20 comments:

hana yoriee said...

go atia go!! =)

FARHANA said...

nape xshare link sume kad tempah kat ne sume...sbb tgh survey jugak ni..harap xkeberatan share ye..thanks

Hidayati Farhan said...

wahhh, cari transparents sticker dimana? saya dinasihatkan utk tidak membazir. ikut hati, mahu saja letak tq tag. tgk la mcm mana kan. huhu

gudlaks tuk lg 2 bulan itu

liyanaiskandar said...

atia, i pun terasa debaran u..2 bulan lebih lagi tak lama tu..insyaallah everytin will turn out well dear ;)

ainnazari said...

dear, good luck, i.Allah everything will turn well....

mizzura said...

good luck dear!

dyll basri said...

oh cik belle, vendor manakah yang anda gunakan utk kad2 itu? tak reveal dulu pun ok mek.. aku aritu kemain tny kat BBF wall nak letak tagline ape utk wedding ni.. ada dah la ideas yg diorang bagi, skali, ada pulak yg lain amik agline tu.. sentap ati mak nakkk.. hikhik...

all the best!!!

dyll basri said...

oh cik belle, vendor manakah yang anda gunakan utk kad2 itu? tak reveal dulu pun ok mek.. aku aritu kemain tny kat BBF wall nak letak tagline ape utk wedding ni.. ada dah la ideas yg diorang bagi, skali, ada pulak yg lain amik agline tu.. sentap ati mak nakkk.. hikhik...

all the best!!!

Fiza Amran said...

cik belle all the best insyallah semuanya berjalan lancar...

missbutterfly said...

atia, bukan aku kan?kan? hahaha..jaga kau! am sure ko punya lagi melets nokk.hehe

nazliahnazeer said...

cik atia, naz nk tau sticker tu buat kt mane blh tak? hee. thank u.

amal salleh said...

chaiyok!!

Aishah Shahuddin said...

goodluck cik belle :) dah tak lama tu..kuatkan mental & fizikal okeh?

~ NANA ~ said...

dup dap dup dap :P

norinaomar said...

cik belle..i suka ke'humble'an you..pendek kata all the b2bs are willing to share..tak rugi apa2lah kan..cuma isu palagiat tu taktahulah nak kata apa kann
pepun 2 months tu sangat tak lama..

arina_aris said...

boleh email i x vendor tuk sticker tu?thanks

harzharun said...

mek !...kata2 terakhir tu best..ya, kene usaha kuat untuk jadikan wedding kita cantik!...

nak kongsi skit...aku ada kwn..used to be my bestfren..skang x lagi...pernah mngata aku..ckp, aku over sgt cite pasal wedding kay blog..ckp aku menunjuk2 sal wedding prep...

last 2 months, dia kawen...amik ko!...ko nak dowm to earth la kunon..xnak kecoh2 heboh2 cite sal wedding prep la konon...last2 kene tipu dkt vendor..pelamin zaman dulu..x sesuai dgn dia yg sememangnya anak dato datin...tu la, xwat research cam kita, x share2 cam kita kan...diri sendri jugak yg rugi..

aku bkn bdendam...tp well, saje, sbb dia dah mengata aku dulu, padan la muka, kena balik..hahaha..

ko jgn mengata sapa2...wedding ko lom selesai...hahaha... peace!

Nadya Zahid said...

chaiyok chaiyok...

Elya Roza said...

sebulann++ ..aku dh kecut perotttt!!aaaaaaaaa...
nnt lepas majlsi aku dh sudah..aku counting tuk ko yeh...haha

Sheera said...

hi cik belle,

boleh tau ktne cik belle order personalized yassin.d one yg sy dpt rm5.50 per yassin.too expensive.kalau xkeberatan tlg share ye.thanks :)

Copyright to CIK BELLE
Designed by UMIESUEstudio 2014