Sunday, May 8, 2011

Penghantaran Kad Jemputan


Penghantaran Kad Jemputan bermula esok.

I know. Lambat.
Banyak kerja la kat office.
Sigh.

Takpe, lagi 19 hari,
Sempat lagi kan?
Hua hua hua.



Pada yang sudi menerima jemputan, terima kasih diucapkan.
Pada yang malu untuk menerima jemputan, ala, jangan lah segan...
Pada yang sama-sama memeterai janji pada hari yang sama, saya doakan moga selamat semuanya, ya?. =)

Final call
Pada yang mahu kad undangan, mohon alamat untuk penghantaran kad jemputan.
Harap sudi terima jemputan saya hendaknya.

Sedikit tentang kad jemputan
Moga tak terkejut bila membukanya

Kad jemputan saya simple
Saya orangnya sederhana, simple sahaja
Bukan hardcover, tak ade budget yo! Hehe

But, i love my card
dari Cahayakad.com
Exclusive design just for me
Exclusive bukan bermakna mewah gitu, tapi ianya 'one and only' gitu
Hehee

Since sebelum bertunang, i memang dah jatuh cinta kali pertama gitu dengan Cahayakad.com
Setiap kali pergi pameran pengantin, konon nak cari kadla kan, tapi tiada yang berkenan.
Dan mahal juga pada I yang mahukan nilai exclusive gitu.
Atau memang hati dah terpaut pada Cahayakad.com dan terus rasa "he's the one"

First email, i mintak sample dari Cahayakad sebab Cahayakad ada tawarkan sample percuma.
Apa lagi, terus hantar address and contact number
Pantas, dengan segera I dapat sample
Memang, I jatuh cinta

Bukan mudah untuk i tempah wedding card secara online, sebabnya I pernah mengalami kekecewaan dengan tempahan kad secara online sebelum ini, waktu i tunang dulu. Hehe

Tapi, i beri sepenuh kepercayaan pada Cahayakad

Alhamdulillah, i love the outcome.
=)

Card nampak matured, tak la segan bila mana nak kasi pada parents untuk dilayangkan pada tetamuVIP dan kawan-kawan mereka.

Penting untuk pilih card yang tidak terlalu fancy agar orang tua tak cakap "Macam budak-budak, je"
Ini pendapat saya, pendapat anda semua, saya tak kata salah, ye.
Saya cuma beri option di sini.
=)

Parents love the outcome as I always discuss dengan mereka and ammend sama-sama if ada pembetulan.
Alhamdulillah.

Overall, I berpuas hati dengan Cahayakad.
Dari mula penghantaran samples, ke quotation, ke penyiapan rekabentuk/ design, ke payment, ke penerimaan kad, semuanya saya suka.

Kad dah siap lipat.
Jimat masa.
Kad diikat secara dalam kuantiti 50pcs ke 50pcs.
Senang nak kira.
Kad dipack dengan bagus sekali!

Mesti orang ingat kad saya mahal kan.
Card I harganya tak sampai RM2/pc
Dengan kos penghantaran dah tu


Pada I, ok kot.
Rata-rata kad yang i suka, more than RM1, tapi material, kurang sikit la.
Kebanyakkan guna ArtCard which bukan kesukaan saya.

Hmm, ngantuk sudah.
Good Night.





18 comments:

hazlynda kushairi said...

aku nak plis. add dah bagi kan ;)

Fariza said...

hi.

x sabar mahu menerima kad tersebut. he3.
kad itu x kisah. harus bersederhana dlm apa jua keadaan.
sy tahu, anda selalu buat yg terbaik. :)

SUHAIDA said...

kad su dah sampai tak?

LisaLisut said...

saya tungguuuuuuuu :D

Mysarah Rahman said...

u know what, i really2 tak sabar nak pegi wedding u. hope takde apa2 yg menghalang on that day!

Unknown said...

klu nk gak kad even xdpt g bleh x??nk gak smpn kad atia.sbb yumie wt collection kad blogger..hehe

~ NANA ~ said...

x sbr nk tnggu kad...heee~

Elya Roza said...

aku pun nak tau..aku suke kumpul2 kad ni :D

cik yaya said...

ko dah nak kawen ni tau takkkk?
haha apakah

eidA said...

saya nk menerima jemputan gak leh..since cik belle kata jgn segan..hee

boleh ker postkan..

4795, Kampung Pusu Tiga, Bukit Payong, 21400, Marang, Terengganu

didieadila said...

nak nak!

No.94, Felda Bersia,
33320, Gerik, Perak....

Thanx :)

Unknown said...

yeayy suke suke :)

cheapskate bridezilla said...

eh.. nak juga.. muka tak malu tak? hehehhe... my address is in your inbox :)

ShaNizam said...

congrats dear... heppi for you...

Reen Tart Nenas said...

cik belle, moga majlis nanti berjalan lancar :)

kaklong said...

kak long nak jugak datang wding cik belle ni...kak long peminat setia blog cik belle..heheheh...:)
no339, lot 352, jln merbok2, kg. bt. 10, jln cheras, 43200, cheras, sel. @ email je la kat kak long pun ok...lindashahimi@gmail.com

Anonymous said...

salam cik belle.. cahayakad.blogspot.com tu ker?

Cik Belle said...

Anony: blog die dah lama tak berupdate. i suggest u contact him through facebook : http://www.facebook.com/pages/CahayaKad/124867334226276?sk=app_2373072738

good luck!

Copyright to CIK BELLE
Designed by UMIESUEstudio 2014