Friday, April 23, 2010

Favors: Cupcake

Phew, less than 2months to go before my E-day. Masih banyak yang belum settle. Checklist pon tak buat lagi ni. Haha. Tak tau macam mana la nak buat sticky post. Haha. Buta IT rupanya Cik Belle nieh. Haha.

Cuma mahu share tentang favors pada hari majlis nanti. Nothing extravaganza. Cuma order cupcake sahaja. InsyaAllah, will be something like this. Tak tau la sempat ke tak nak ikat ribbon macam ni. Huahuahua. Akan ku kerah semua cousin saya. Hohoho. Bersiap sedialah kamu wahai cousin kesayangan semua. Tihihi.


Sumber: Google

Al-kisahnya, saya berurusan dengan satu vendor ni. Memula servis sangat la bagus. Layan semua pertanyaan saya itu ini. Tibe-tibe makin slow dan slow dan terus senyap tanpa khabar berita. Setiap kali reply my emel, mesti mohon maaf sebab busy katanya. Saya faham dan beri masa untuk dia. Tapi, selepas dah 2 3 minggu menunggu dan terus menunggu, har*m J takde khabar berita. Senyap terus.

Sudahnya, saya beralih ke vendor lain pulak. Saya shortlisted kan 2 vendor pada asalnya. Mungkin vendor pertama rasakan masih terlalu awal untuk saya tempah, jadi die melengah-lengahkan masa. Bukan ape, setiap bulan saya dah ada plan apa yang perlu saya settle kan semua. Boleh rujuk pada entry ini tentang planning calendar saya. Jadi, ini bulan April, jadi saya harus settlekan untuk doorgift. Saya pon sebok jugak, but still manage to plan my time. We have 24 hours per day. Sila plan baik-baik.

Dan Alhadulillah, saya sangat berpuas hati dengan second vendor ini. Dan, saya sudah buat half payment kepada dia. Alhamdulillah, harganya pon lebih murah dari first vendor. Semua yang berlaku tentu ada hikmahnya, kan? Hehe. Dapat cupcake murah sikit dari yang 1st vendor. Dan vendor yang saya pilih ni pon, ada bakery sendiri kat UIA. So, i guess die ni full-time in baking, tak yang macam 1st vendor, mungkin hanya part-time dan sebok dengan perihal pejabat.

Don't get me wrong here. Dua-dua vendor pon bagus dan beri harga yang murah. Less than RM2 complete with boxes. Yang second vendor siap kasi ribbon and TQ tag free lagi. So, I guess, berbaloi jugak la kan dapat berkerjasama dengan second vendor ni. Cuma mungkin bukan rezeki vendor pertama. =)

Kadang kita harus percaya pada gerak hati kan. Gerak hati saya memang kata go for 'second vendor', tapi saya masih berdegil nak pilih vendor yang pertama juga. Kan dah down sikit. Hehe. Nasib lah, cepat-cepat beralih. Kalau saya masih tunggu dan tunggu, tak tahulah apa nasib favor saya ni. Huhu. InsyaAllah, akan reveal siapa vendor saya selepas selesai majlis. Hihi. Tapi, kalau ada sesiapa masih mencari nak order cupcake untuk doorgift, boleh email saya untuk tanya quotation mereka. Hehe.




10 comments:

Aini Qamariah said...

comel cupcakes tu..

Tak apa, customer always right..ada hal memilih.. :)

Rasanya, pilihan u tepat, insyaallah~!

Happy preparing for your E-day ok!

missbutterfly said...

complete dgn ribbon n tag just for rm2?? mmg berbaloi baloii..

sikecil said...

waaaaahhhh...sape2??? share please vendor mana. nak contact number. pelis..

wanie said...

chumelnyer cupcake 2...., sgt berbaloi sbb dpt ribbon n tag for rm 2.. huhuhu, i'm still looking ....

Cik Belle said...

AiniQMY: insyaAllah.. thanks. =)

missbutterfly: harapnye berbaloi la. huhu..

sikecil: okeyh. will email u dear nanti. =)

my note: hehee. happy hunting! =)

Cik Puan Fia said...

cantiknya cupcake tu..baguslah dapat cari vendor yang bagi price murah..hope e-day berjalan lancar ye..

juelieyanna said...

nk taw harganye! hehe.tq sgt2..kebetulan kite same org nogori so sy byk dpt info dr ur blog! tq!

Atomizer said...

nak quo jugeeeee... wink2.. ;)

cottoncandylaydee@yahoo.com.my

iJu said...

hi....

bleh x share psl vendore cupcakes with tag tu....arga dia murahla...ni email sy...
iju_ad2005@yahoo.com

Cik Belle said...

fia: aminn. thanks fia. =)

juelieyanna: owh, hye jue! =) nanti kite share eyh.. btw, ur email dear..

nuruz: okies! hihi..

iJu: ok iju! nanti kite email. =)

Copyright to CIK BELLE
Designed by UMIESUEstudio 2014