Saturday, June 18, 2016

Salam Ramadhan

Assalamualaikum,

Ramadhan tahun ni, masih bersama 2 orang anak. Hihi, Alhamdulillah, walau penat sedikit, masih mampu siapkan juadah berbuka puasa dan bersahur dari dapur kecilku. Kadang-kadang aje, bila husband teringin nak makan nasi briyani, suami beri cuti memasak di dapur. Hihi. Normally, masak yang simple-simple aje. Sebab jam 6 petang baru sampai rumah, memang bergegas nak memasak dalam masa sejam. Hihi. Alhamdulillah, syukur dengan apa yang ada terhidang atas meja.

Persiapan raya pun tahun ni, cuba untuk berjimat. Saya fikir, cukupla dua pasang baju raya untuk anak-anak. Hari raya pertama dan hari raya kedua. Baju raya untuk hari raya pertama, dah siap beli dah semalam. Matchy - matchy dengan my daughters. Hehe. Tahun ni balik raya belah Johor, jadi ikut tema warna in-laws, warna mustard brown ala-ala. Haha. Baju raya untuk hari raya kedua, kite pakai je baju kurung/jubah yang ada. Cuma nak cari dress yang matchy-matchy dengan mommy qnd daughters.

Persiapan untuk perhiasan rumah, emm, tahun ni macam seronok sikit. Beli itu beli ini untuk decor raya. Hehe. Tapi masih dalam mood berjimat - cermat. Beli new cushion cover dan wall decor. Teringin nak tukar meja makan baru. Tapi belum dapat persetujuan dari husband. Hihihi. Oh, saya perlukan carpet juga ehehe. Masih belum ada carpet rumah saya tu. Hihi. Nantilah nak survey-survey. Dengarnya Jakel ada buat lelongan carpet. Moga-moga ada la yang berkenan nanti. Hihi.

Itu ajela buat hari ni. Banyak bercerita tentang persiapan nak raya aje ni. Haha. Excited kite nak raya tahun ni! Hehehehe.



Till we meet again, InshaAllah.

Wassalam and xoxo.




No comments:

Copyright to CIK BELLE
Designed by UMIESUEstudio 2014